W związku z ostatnimi gwałtownymi zjawiskami pogodowymi, które nawiedziły południowo-zachodnią część Polski, wiele osób poniosło straty materialne. Jeżeli Twoje mienie zostało uszkodzone w wyniku powodzi, podtopień lub innych skutków tych zdarzeń, zachęcamy do zapoznania się z informacjami zawartymi poniżej. Dowiesz się, jak zgłosić szkodę do PZU, jakie dokumenty są potrzebne oraz gdzie szukać pomocy.
Abyśmy mogli szybko i sprawnie zająć się obsługą Twojej szkody w PZU, prosimy o przygotowanie następujących dokumentów:
- Numer polisy/numer PESEL ubezpieczonego, numer konta bankowego, na które przelejemy odszkodowanie.
- Zrób zdjęcia uszkodzonych przedmiotów i miejsc.
- Szczegółowy opis uszkodzeń: Jeśli Twoja nieruchomość została zalana, podaj jej wymiary i oszacuj ilość wody, a także sporządź wykaz uszkodzonych przedmiotów wraz z ich szacunkową wartością. Kliknij tutaj aby zobaczyć szczegółową instrukcję.
- Szacowana wartość szkody: Oszacuj orientacyjnie wartość strat.
- Dokumenty potwierdzające poniesione koszty: Rachunki i kosztorysy związane z pracami porządkowymi oraz ratunkowymi
- Po udokumentowaniu szkody, może Pan/Pani rozpocząć prace porządkowe.
Co zrobić dalej?
- Zbierz wszystkie dokumenty.
- Zgłoś szkodę za pomocą formularza https://zgloszenie.pzu.pl/
- Prześlij dokumenty do nas: załącz je podczas zgłoszenia szkody lub prześlij na
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule wiadomości wpisując nr szkody. - Poczekaj na informację: Jeżeli dokumentacja będzie wystarczająca wypłacimy odszkodowanie. Jeżeli będzie wymagała uzupełnienia skontaktujemy się z Tobą.
Masz pytania? Zachęcamy do zapoznania się z informacją: https://www.pzu.pl/kontakt-i-pomoc/zglaszanie-szkody/jak-sprawdzic-status-sprawy
Od dzisiaj (17.09.2024 r.) mieszkańcy poszkodowani w powodzi mogą wywozić samodzielnie odpady na PSZOK w Kłodzku przy ul. Sierpowej.
Można oddawać:
- odpady posegregowane
- gabaryty
- zużyty/zniszczony sprzęt elektroniczny
Nie można oddawać odpadów popowodziowych ani odpadów zmieszanych!
Przedsiębiorcy, który zostali poszkodowani w wyniku powodzi, mogą na dzień dzisiejszy ubiegać się o wsparcie z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Urząd Skarbowy: na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej podatnicy mogą wnioskować o:
- rozłożenie na raty należności podatkowych (wniosek RAT-Z),
- umorzenie zaległości podatkowej (wniosek UZ-M),
- odroczenie terminu zapłaty należności podatkowych (wniosek TER-Z).
We wniosku należy opisać swoją sytuację i uzasadnić potrzebę otrzymania ulgi. Ocena zasadności udzielenia ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych przeprowadzana będzie odrębnie w każdej sprawie przez organ podatkowy, z uwzględnieniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego. Wnioski można złożyć bez wychodzenia z domu poprzez stronę biznes.gov.pl lub przez konto w e-Urzędzie Skarbowym.
Dodatkowo w ramach specjalnie uruchomionego numeru przedsiębiorcy mogą otrzymać niezbędne informacje na temat dostępnych rozwiązań w związku z zaistniałą sytuacją.
więcej informacji na stronie internetowej Urzędu Skarbowego
Zakład Ubezpieczeń Społecznych: przedsiębiorcy mogą skorzystać z następujących form pomocy:
- odroczenie terminu płatności składek,
- rozłożenie należności na raty,
- umorzenie opłacania składek - dotyczy to jednak tylko składek na własne ubezpieczenie. Na umorzenie mogą liczyć poszkodowani przedsiębiorcy, którzy m.in. wykażą, że ze względu na stan majątkowy i sytuację rodzinną nie są w stanie opłacać składek.
Wnioski można składać elektronicznie przez profil PUE ZUS, za pośrednictwem poczty lub osobiście w placówce ZUS. Zakres dokumentów, jakie należy dołączyć do wniosku, zawsze ustalany jest indywidualnie i zależy od rodzaju prowadzonej działalności oraz formy opodatkowania. Przedsiębiorca może też skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg i umorzeń – najbliższy oddział, w którym funkcjonuje stanowisko doradcy ds. ulg i umorzeń to ZUS Wałbrzych – tel. (74) 649 73 31, (74) 649 73 18, (74) 649 73 55, (74) 649 73 17, (74) 649 71 76.
Kontenery na odpady będą podstawiane sukcesywnie na zalane ulice.
Zaczynamy od ulicy Daszyńskiego / Braci Gierymskich / Matejki.
W miarę dostępności kontenerów będziemy je podstawiać na wszystkie zalane ulice.
Jeżeli nie ma kontenera na odpady składujemy je na chodniku.
Prosimy o niemieszanie odpadów zmieszanych i gabarytów ze szlamem ponieważ nie zostaną one przyjęte przez wysypisko.
Szanowni Państwo, w dniu dzisiejszym Gmina Miejska Kłodzko otworzyła specjalny rachunek z przeznaczeniem na pomoc dla powodzian o numerze: 94 9588 0004 7100 8530 2000 0260
Właścicielem rachunku jest Gmina Miejska Kłodzko.
Dla płatności zagranicznych kod SWIFT banku GBS w Strzelinie to GBW CPLPP.
Z uwagi na trudne warunki atmosferyczne apeluje się, aby unikać korzystania z parków miejskich i terenów, gdzie występuje starodrzew. Z uwagi na rozmoknięty grunt może dochodzić do wywrotów oraz do wyłamywania się gałęzi i konarów
Mieszkańcy będący najemcami lokali gminnych uszkodzonych w trakcie powodzi proszeni są o kontakt z Wydziałem Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania PrzestrzennegonUrzędu Miasta w Kłodzku
74 865 46 84
74 865 46 87
74 865 46 91
Wspólnoty Mieszkaniowe w zarządzie ZAMG GMK Sp. z o.o. budynków uszkodzonych w wyniku powodzi proszone są o kontakt z ZAMG GMK Sp. z o.o.
74 647 21 30
74 647 21 35
74 865 21 36
Wszystkie śmieci należy wyrzucać do podstawionych kontenerów. Jeśli kontenera nie ma, śmieci i szlam prosimy wyrzucać przed dom, jednak tak, by nie tarasować przejazdu. Wszystko odbierze firma sprzątająca.
PROSIMY NIE MIESZAĆ ŚMIECI I SZLAMU!!!
Oprócz środków podstawowej potrzeby zbieramy sprzęt niezbędny do osuszenia budynków: osuszacze, agregaty prądotwórcze, nagrzewnice.
Osoba do kontaktu:
Aneta Warzocha-Gnojnicka
tel. 74 865 46 49
Dary dla powodzian przyjmowane są na krytej pływalni w Kłodzku. Prosimy o pakowaną żywność, wodę chemię gospodarczą, gumowe rękawice, gumowce rozmiar 38-46, wiadra, łopaty i szczotki do zamiatania.
Bardzo potrzebne są naładowane powerbanki.
Punkt nie przyjmuje odzieży!!!
Na podstawie Uchwały Rady Miejskiej w Kłodzku nr LVIII/588/2010 z dnia 28 października 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji Burmistrz Miasta Kłodzka kontynuując prowadzone konsultacje projektu uchwały Rady Miejskiej w Kłodzku w sprawie Wieloletniego programu współpracy Gminy Miejskiej Kłodzko z organizacjami pozarządowymi na lata 2024-2029 zaprasza wszystkich zainteresowanych członków organizacji pozarządowych do wyrażenia pisemnej opinii dotyczącej Wieloletniego programu.
Projekt programu opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Kłodzku i na stronie internetowej www.klodzko.pl, będzie poddany konsultacjom w formie wyrażenia pisemnej opinii w terminie od 12 września 2024 r. do 27 września 2024 r.
Uwagi i opinie do przedmiotowego projektu uchwały można przesyłać:
1) elektronicznie na adres
2) pisemnie na adres Urzędu Miasta w Kłodzku, pl. Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko.
Więźniowie Twierdzy Kłodzkiej w latach 1918-1945
Adaptujemy kazamaty Donjonu na kolejną wystawę. Tym razem chcemy Wam przybliżyć historię więźniów Twierdzy Kłodzko z lat 1918-1945. Realizacja zadania może się odbyć dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – z Funduszu Promocji Kultury. Otwarcie nowej wystawy jeszcze w tym roku!