Komunikat Powiatowego Inspektora Budowlanego w Kłodzku w sprawie wstępu do obiektów budowlanych, w których na skutek powodzi doszło do zniszczeń ewidentnie zagrażających życiu i zdrowiu ludzi lub uszkodzeń mogących zagrażać życiu i zdrowiu ludzi.
ZARZĄDZENIE NR 232.0050.2024 BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA z dnia 03. października 2024 r. w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia postępowania dotyczącego rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację zadania z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym z uwzględnieniem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2024 rok _ pn. "Prowadzenie Placówki Wsparcia Dziennego dla dzieci i młodzieży na terenie miasta Kłodzka w CAL w Kłodzku XI _ XII 2024" w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Burmistrz Miasta Kłodzko informuje, że od dnia 15.07.2024 r. trwa nabór uzupełniający wniosków w programie „Ciepłe Mieszkanie” mającym na celu poprawę jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji pyłów oraz gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych zlokalizowanych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko.
Wnioski przyjmowane będą w systemie ciągłym, do wyczerpania kwoty przyznanego dofinansowania.
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w formie papierowej, w zamkniętej i opisanej kopercie zawierającej imię i nazwisko, adres przedsięwzięcia wraz z dopiskiem: dotyczy naboru wniosków w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” nabór uzupełniający, w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta w Kłodzku, Pl. B. Chrobrego 1, 57 – 300 Kłodzko, parter budynku.
Termin realizacji przedsięwzięcia do 31.12.2025 r.
Informacja w sprawie naboru:
Urząd Miasta w Kłodzku - pok. 301,
nr. tel. 74 865 46 18, 74 865 46 27
________________________________________________________
Gmina Miejska Kłodzko z dniem 15 lipca 2024 r. ogłosiła nabór uzupełniający wniosków o udzielenie dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” na podstawie umowy o dofinansowanie nr 0091/D/CM/WB/2023 z dnia 03 lutego 2023 roku oraz Aneksu nr 2 do umowy zawartej pomiędzy Gminą Miejską Kłodzko a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Rodzaje zadań, na które może być udzielone dofinansowanie:
Działania podstawowe - polegające na likwidacji źródeł ciepła na paliwa stałe niespełniające wymagań 5 klasy oraz ich wymianie na: |
|
Działania dodatkowe |
|
UWAGA! NIE MOŻNA UZYSKAĆ DOTACJI WYŁĄCZNIE NA DZIAŁANIA DODATKOWE!
Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dotację
Beneficjentem Programu może być osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny wynikający z prawa własności do lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą w budynku mieszkalnym wielorodzinnym zlokalizowanym na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko oraz spełniająca kryteria dochodowe określone w Programie Priorytetowym „Ciepłe Mieszkanie”.
Poziomy i maksymalne kwoty dofinansowania
Poziom dofinansowania |
Uprawnieni |
Maksymalna kwota dotacji |
Podstawowy poziom |
Beneficjent o dochodzie rocznym nieprzekraczającym kwoty 120 000 zł |
Do 35% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych zadania realizowanego przez Beneficjenta, nie więcej niż 17 500 zł |
Podwyższony poziom |
Beneficjent, którego dochód przypadający na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 1 673,00 zł, a w gospodarstwie, jednoosobowym 2 342,00 zł, |
Do 65% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych zadania realizowanego przez Beneficjenta, nie więcej niż 26 900 zł |
Najwyższy poziom |
Beneficjent, którego dochód przypadający na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 900 zł, a w gospodarstwie jednoosobowym 1 260,00 zł, |
Do 95% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych zadania realizowanego przez Beneficjenta, nie więcej niż 39 900 zł |
Szczegóły można znaleźć w Programie Priorytetowym
Termin, miejsce i sposób składania wniosków o udzielenie i rozliczenie dofinansowania
Wnioski w formie papierowej należy składać w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta w Kłodzku, Pl. B. Chrobrego 1, parter budynku
Wnioski o udzielenie dotacji można składać od dnia 15.07.2024 roku. Przez datę złożenia wniosku rozumie się datę wpływu prawidłowo wypełnionego wniosku do Urzędu. Szczegółowe informacje dotyczące procedury rozpatrywania wniosków o udzielenie dofinansowania zawarte są w Regulaminie naboru uzupełniającego wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Miejskiej Kłodzko.
UWAGA – WAŻNE!
Jakiekolwiek prace i zakupy związane z realizacją zadania w lokalu mieszkalnym, na które przysługuje dotacja, nie mogą być poczynione przed dniem podpisania umowy pomiędzy Beneficjentem a Gminą.
Podstawowym warunkiem udzielenia dotacji jest potwierdzenie istnienia czynnego systemu grzewczego na paliwa stałe w lokalu objętym wnioskiem.
Dotacja nie może zostać przyznana, jeżeli jedynym stałopalnym źródłem ciepła w lokalu jest urządzenie grzewcze 5. klasy wg normy PN-EN 303-5:2012.
Stan prawny lokalu, na który składany jest wniosek o udzielenie dotacji, musi być w pełni uregulowany.
Dotacja nie może zostać przyznana, jeżeli w lokalu objętym wnioskiem prowadzona jest działalność gospodarcza na powierzchni przekraczającej 30% powierzchni lokalu oraz gdy wdo budynku mieszkalnym wielorodzinnym, w którym znajduje się lokal, którego dotyczy wniosek, nie istnieją techniczne i ekonomiczne warunki przyłączenia do sieci ciepłowniczej i dostarczania ciepła z sieci ciepłowniczej lub nie jest on podłączony do sieci ciepłowniczej.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad udzielania dofinansowania można uzyskać:
- osobiście w Urzędzie Miasta w Kłodzku po wcześniejszym kontakcie telefonicznym w celu umówienia spotkania – tel. 74 865 46 18 i 74 865 46 27
- telefonicznie pod numerami 74 865 46 18 i 74 865 46 27
do pobrania:
"Ciepłe Mieszkanie" Program oraz wytyczne
- Klauzula informacyjna Gminy jako administratora danych
- Klauzula informacyjna o przetw.danych os. przez Współadministratorów
- Niezbędne dokumenty i informacje
- Załacznik nr 1 do Zarządzenia - Ogłoszenie o naborze uzupełniającym Gmina Miejska Kłodzko
- Załącznik nr 1 do Regulaminu - Lista sprawdzająca przedsięwzięcie - nabór uzupełniający
- Załącznik nr 2 do Zarządzenia - Regulamin naboru uzupełniającego
- Załącznik nr 4 do Zarządzenia - Wzór Umowy z Beneficjentem - nabór uzupełniający
- Zarządzenie w sprawie ogłoszenia naboru uzupełniającego
- Załącznik nr 1 do Ogłoszenia - Program Priorytetowy
- Załącznik nr 2 do Ogłoszenia - Rodzaje kosztów kwalifikowalnych oraz wymagania techniczne do Programu
"Ciepłe Mieszkanie" informacja dla osób, które chcą złożyć Wniosek o dofinansowanie w Programie Priorytetowym „Ciepłe Mieszkanie”
- Instrukcja wypełniania Wniosku o dofinansowanie - nabór uzupełniający
- Załącznik nr 3 do Zarządzenia - Wniosek o dofinansowanie - nabór uzupełniający
- Załącznik nr 1 do Wniosku o dofinansowanie w naborze uzupełniającym- Zgoda współmałżonka
- Załącznik nr 2 do Wniosku o dofinansowanie - Zgoda współwłaściciela - nabór uzupełniający
- Załącznik nr 3 do Wniosku o dofinansowanie - Wzór Pełnomocnictwa - nabór uzupełniający
- Żądnie wydania zaświadczenia z OPS
"Ciepłe Mieszkanie" infoprmacja dla beneficjentów, którzy zrealizowali już przedsięwzięcie i chcą się rozliczyć składając Wniosku o płatność
- Instrukcja wypełniania Wniosku o płatność - nabór uzupełniający
- Załącznik nr 1 do Wniosku o płatność - Zestawienie dokumentów - nabór uzupełniający
- Załącznik nr 2 do Wniosku o płatność - Protokół odbioru prac Wykonawcy
- Załącznik nr 5 do Zarządzenia - Wniosek o płatność - nabór uzupełniający (.pdf)
- Oświadczenie Wykonawcy
------------------------------
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku informuje, że realizowana jest pomoc dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami powodzi.
W załączeniu znajdziecie Państwo wszystkie niezbędne informacje.
W razie pytań proszę kontaktować się z pracownikami Urzędu Pracy pod nr 74 865 74 17
Gmina Miejska Kłodzko informuje, iż w 2024 roku handel okolicznościowy związany z dniem Wszystkich Świętych przy bocznym wejściu na Cmentarz Komunalny w Kłodzku, w ciągu ulicy Korytowskiej NIE BĘDZIE MOŻLIWY.
Wobec powyższego, zgodnie z art. 40 ust.1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.2024.320 t.j.), wnioski o zajęcie pasa drogowego w przedmiotowej sprawie będą skutkować wydaniem DECYZJI ODMOWNEJ.
Szanowni Państwo,
Powiatowy Urząd Pracy rozpoczyna pomoc dla przedsiębiorców poszkodowanych przez powódź we wrześniu 2024. Otwieramy nabór części wniosków w ramach instrumentów pomocy, która została określona w art. 17–21 ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. z 2024 r. poz. 654)
Na dzień dzisiejszy uruchamiamy przyjmowanie wniosków z następujących artykułów:
art. 20
Refundacja kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki ZUS z tytułu zatrudnienia skierowanych bezrobotnych - Wniosek i załączniki poniżej.
art. 21 ust. 1.
Zwrot kosztów na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych pracowników - Wniosek i załączniki poniżej.UWAGA – art.18
Umorzenie pracodawcy środków przyznanych na refundację wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy oraz środków przyznanych na podjęcie działalności gospodarczej. Ocecnie jest w trakcie przygotowania.
KOMUNIKAT URZĘDU MIASTA W KŁODZKU
Wnioski o przyznanie zasiłku celowego na podstawie art. 39 ust. 1 2 oraz art. 40 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (DZ.U. z 2024 r. poz. 1283) dotyczą:
- w kwocie max. do 200.000,00 zł w związku ze szkodami w jednym BUDYNKU / LOKALU MIESZKANYM. Kwoty pomocy finansowej, przyznawane w zależności od oszacowanego procentu zniszczeń/uszkodzeń.
lub
- w kwocie max. do100.000,00 zł w związku ze szkodami powstałymi w BUDYNKACH GOSPODARCZYCH (niezależnie od liczby zniszczonych lub uszkodzonych budynków gospodarczych).
Przed budynek gospodarczy rozumie się budynek gospodarczy służący zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych rodziny lub osoby samotnie gospodarującej, w szczególności budynek inwentarski tj. budynek przeznaczony, np. do hodowli niewielkiej liczby zwierząt gospodarskich, mający na celu pozyskiwanie żywności na własne potrzeby. Zasiłek na odbudowę budynku gospodarczego nie przysługuje w przypadku innego przeznaczenia tego budynku, np. w ramach działalności rolniczej na cele produkcji rolnej przeznaczonej do sprzedaży rynkowej lub związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym wykorzystywanych, jako np. lokale usługowe, magazynowe lub produkcyjne.
Prosimy nie składać w chwili obecnej wniosków na dofinansowanie do remontu lokali użytkowych.
Brak jest obecnie podstaw dla ich rozpatrzenia.
Burmistrz Miasta Kłodzka zwraca się z prośbą do mieszkańców lokali mieszkalnych, które zostały zniszczone w wyniku powodzi z terenu MIASTA KŁODZKA o ZGŁOSZENIE ZAPOTRZEBOWANIA NA TYMCZASOWE ZAKWATEROWANIE
Możliwe będzie zapewnienie ewentualnych miejsc zakwaterowania w lokalizacjach takich jak:
- budynki użyteczności publicznej,
- kontenery,
- pensjonaty, hostele i hotele (należy się liczyć , iż mogą być zlokalizowane w innych gminach powiatu kłodzkiego),
- innego rodzaju lokalizacje umożliwiające tymczasowe zakwaterowanie.
Przy zgłaszaniu zapotrzebowania prosimy o wskazanie najkorzystniejszego z Państwa punku widzenia miejsca zakwaterowania.
Przydział lokali z zasobu komunalnego będzie dostępny na zasadach ogólnych, przy czym osoby poszkodowane w wyniku powodzi, posiadające lokale własnościowe, będą się mogły ubiegać o lokal jedynie na czas oznaczony.
Zasób Mieszkaniowy Gminy Miejskiej Kłodzko w chwili obecnej nie posiada lokali w ilości mogącej zaspokoić potrzeby mieszkaniowe wszystkich mieszkańców poszkodowanych w wyniku powodzi.
Jednocześnie apeluję do właścicieli lokali wynajmujących lokale mieszkalne na rynku prywatnym o niezawyżanie stawek czynszu i wykazanie solidarnością z poszkodowanymi w tym tak trudnym dla nas wszystkich czasie.
Zgłoszenia należy składać:
- w Biurze Obsługi Ludności Pl. Bolesława Chrobrego 1,
- na adres email:
Możliwe rozwiązania pomocowe dla przedsiębiorców
Ustawa z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi - (dalej: „ustawa powodziowa”)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r. w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie - (dalej: „rozp. z 16.09.2024 r.”)
- Usprawiedliwiona nieobecność w pracy w związku z powodzią - (art. 8 ust. 1, 2 ustawy powodziowej; § 3, rozp. z 16.09.2024 r.)
- Powierzenie pracownikowi wykonywanie pracy innego rodzaju - (art. 8 ust. 5 ustawy powodziowej; § 3, rozp. z 16.09.2024 r.)
- Pomoc dla poszkodowanych pracowników ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych - (art. 10 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 3 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Pomoc ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - (art. 11, 15 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 4 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Pomoc ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych - (art. 12, 15 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 5 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Odroczenie terminu płatności należności z tytułu zwrotu pomocy udzielonej ze środków PFRON] - (art. 14, 15 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 6 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne pomimo nieterminowego opłacania składek - (art. 16 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 7 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Umorzenie refundacji na wyposażenie lub doposażenie stanowisk pracy lub środków na podjęcie działalności gospodarczej - (art. 18 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 9 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Zwrot kosztów zatrudnienia skierowanych bezrobotnych - (art. 20 ustawy powodziowej; § 3, rozp. z 16.09.2024 r.)
- Zwrot kosztów na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych pracowników; zwrot kosztów zatrudnienia przez organizatora robót publicznych osób prowadzących działalność rolniczą - (art. 21 ustawy powodziowej; § 3, rozp. z 16.09.2024 r.)
- Nieoprocentowane pożyczki z FGŚP - (art. 23 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 11 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Finansowe wsparcie tworzenia lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy - (art. 28 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 13 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Zwolnienie od opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) oraz złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii, w sprawach związanych z usuwaniem skutków powodzi - (art. 29 pkt 1 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 14 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Zwolnienie od opłaty za udostępnianie danych i informacji zgromadzonych w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne, standardowych opracowań kartograficznych, o których mowa w art. 4 ust. 1e tej ustawy, oraz innych materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, a także wykonywanie czynności związanych z udostępnianiem tych informacji, opracowań i materiałów zgromadzonych w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym oraz wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego - w przypadku konieczności uzyskania tych danych i informacji w związku z usuwaniem przez poszkodowanych skutków powodzi - (art. 29 pkt 3 ustawy powodziowej; § 3, rozp. z 16.09.2024 r.)
- Zwolnienia od podatku dochodowego oraz od podatku od spadków i darowizn - (art. 30 ustawy powodziowej; § 3, rozp. z 16.09.2024 r.)
- Odpisy amortyzacyjne - (art. 31 ustawy powodziowej; § 3, rozp. z 16.09.2024 r.)
- Składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne należne za okres powodzi - (art. 36 ustawy powodziowej; § 3, § 4 pkt 16 rozp. z 16.09.2024 r.)
- Odbudowa, remont i rozbiórka urządzeń wodnych; decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach - (art. 39 ustawy powodziowej; § 3, rozp. z 16.09.2024 r.)
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 września 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług - (dalej: „rozp. z 17.09.2024 r.”)
- Obniżenie stawki podatku VAT - (§ 1 i 2, rozp. z 17.09.2024 r.)
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 września 2024 r.w sprawie przedłużenia niektórych terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego w związku z powodzią we wrześniu 2024 r. - (dalej: „rozp. z 19.09.2024 r.”)
- Przedłużenie terminów zapłaty - (§ 1-13, rozp. z 19.09.2024 r.)
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 września 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług - (dalej: „rozp. z 23.09.2024 r.”)
- Obniżenie stawki podatku VAT - (§ 1 rozp. z 23.09.2024 r.)
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 września 2024 r. w sprawie obszarów, które uznaje się za objęte działaniem siły wyższej lub wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności, oraz warunków i wymogów dla poszczególnych rodzajów pomocy, na które miały wpływ działanie tej siły wyższej lub wystąpienie tych nadzwyczajnych okoliczności - (dalej: „rozp. z 26.09.2024 r.”)
- Przedłużenie terminów warunków, wymogów i obowiązków dla przyznanej pomocy - (§ 1 i 2, rozp. z 26.09.2024 r.)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 września 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących mających postać oprogramowania - (dalej: „rozp. z 27.09.2024 r.”)
- Przedłużenie niektórych terminów dotyczących kas rejestrujących - (§ 1 i 2, rozp. z 27.09.2024 r.)
Dodatkowo w chwili obecnej:
- możliwe jest korzystanie ze wszelkich form pomocy dotychczas obowiązującej (przykładowo ulgi w spłacie zobowiązań finansowych);
procedowany jest rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw - (https://www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=672), który przewiduje szereg rozwiązań pomocowych dla przedsiębiorców. - Możliwe wprowadzenie jednorazowej pomocy finansowej https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/pomoc-finansowa-dla-przedsiebiorcow
INFORMACJA Z KONSULTACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY MIEJSKIEJ KŁODZKO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI NA LATA 2024-2029
Konsultacje społeczne „Wieloletniego programu współpracy Gminy Miejskiej Kłodzko z organizacjami pozarządowymi na lata 2024-2029” odbyły się w oparciu o Uchwałę Nr LVIII/588/2010 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 28 października 2010 roku w sprawie szczegółowego sposobu ko nsultowania z organizacjami działalnościpożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
Przebieg konsultacji:
Konsultacje projektu „Wieloletniego programu współpracy Gminy Miejskiej Kłodzko z organizacjami pozarządowymi na lata 2024-2029” zostały przeprowadzone w terminie od 12 września 2024 r. do 27 września 2024 r.
Propozycje/uwagi do projektu programu organizacje pozarządowe z terenu Gminy Miejskiej Kłodzko, mogły składać:
drogą elektroniczną bądź na piśmie składając bezpośrednio w Urzędzie Miasta w Kłodzku, za pośrednictwem formularza konsultacyjnego zamieszczonego w BIP Urzędu Miasta w Kłodzku, na stronie internetowej miasta Kłodzka oraz wywieszone w siedzibie Urzędu.
W załączeniu protokół pokonsultacyjny z przeprowadzonych konsultacji.
Szanowni Państwo,
Trwają prace porządkowe na zalanych ulicach.
Prosimy o nie wyrzucanie gruzu/materiałów budowlanych na chodniki i ulice przed domami tylko do worków typu Big bag, które są rozdawane na miejscu.
Ułatwi to nam doprowadzenie ulic i chodników do porządku.
W związku z powstałymi po powodzi szkodami w mieniu informujemy o możliwości zgłaszania roszczeń powodziowych drogą elektroniczną do:
- Zarządu Zlewni w Nysie na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - Nadzoru Wodnego w Kłodzku na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - Nadzoru Wodnego w Otmuchowie na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - Nadzoru Wodnego w Ząbkowicach Śląskich na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub pocztą tradycyjną.
Zgłoszenie roszczeń powinno być w formie pisemnej i zawierać następujące informacje:
1. data lub przedział czasowy zdarzenia
2. miejsce zdarzenia
3. przedmiot //przedmioty szkody (dom, budynek, wyposażenie, uprawy rolne itd.)
4. orientacyjna wartość szkody.
Jeżeli jest to możliwe proszę o udostępnienie dok. fotograficznej powstałych szkód.
Na dalszym etapie likwidacji z poszkodowanym będzie kontaktował się ubezpieczyciel, który możewymagać uzupełnienia danych.