• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Aktualności

Ogłoszenie

OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu "Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego między granicami miasta, ul. Mariańską, ul. Śląską, ul. Podgrodzie i ul. Warty w Kłodzku" wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

więcej informacji w Biuletynie Informacji Publicznej

Podróże z klasą

Miło nam poinformować, że Gmina Miejska Kłodzko otrzymała środki na zorganizowanie jednej wycieczki w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji Narodowej „Podróże z klasą”.

W chwili obecnej trwa dopełnianie kwestii formalnych, a już w I semestrze nowego roku szkolnego 2024/2025 grupa 15 uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 wyjedzie na 3 dniową wycieczką do Krakowa.

Podróże z klasa

Zgłoszenie pustostanu

ZGŁOSZENIE PUSTOSTANU LOKALU DO REMONTU WE WŁASNYM ZAKRESIE W KŁODZKU PRZY ul. Hołdu Pruskiego 8/5
Lokal położony w Kłodzku przy ul. Hołdu Pruskiego 8/5 składa się z jednego pokoju o pow.– 23,52 m², kuchni o pow. 12,86 m², w.c. na klatce schodowej do wyłącznego użytku.

Powierzchnia użytkowa lokalu wynosi: 36,38 m².

Lokal wyposażony jest w instalację : wodnokanalizacyjną, elektryczną, ogrzewanie piecowe.

Pomieszczenie składowe: piwnica

Przewidywany koszt robót remontowych około: 16 500,00 zł

O lokal mogą się ubiegać osoby ujęte na liście przydziału lokali mieszkalnych

WSKAZANIE DO OBEJRZENIA:
17.07.2024 r. godz. 10.00
24.07.2024 r. godz. 14.00

Podania przyjmowane są do dnia 26.07.2024 r.

Zgodnie z Uchwałą Nr XLVI/438/2022 r. – rozdział 6 § 13 pkt. 1
W zaproponowanym lokalu do remontu nie może przypadać więcej powierzchni użytkowej niż:
1) 32 m² na osobę - dla gospodarstw jednoosobowych
2) 16 m² na osobę – dla gospodarstw wieloosobowych

Oferta

OFERTA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO Z ZAKRESU PRZECIWDZIAŁANIA UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY PN. „OBÓZ I ZAJĘCIA PROFILAKTYCZNO – SPORTOWE. LATO Z KOSZYKÓWKĄ 2024”

więcej informacji w Biuletynie Informacji Publicznej

odpady wielkogabarytowe

Informujemy, iż najbliższy odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon z terenu Gminy Miejskiej Kłodzko odbędzie się w dniach od 22 do 25 lipca 2024 r.
Gabaryty i zużyte opony powinny być przygotowane i zdeponowane w miejscu gromadzenia odpadów komunalnych, nie później niż do godziny 6:00 rano w dniu planowanego odbioru odpadów wielkogabarytowych.

Oferta

OFERTA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO Z ZAKRESU PRZECIWDZIAŁANIA UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM SPOŁECZNYM, WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA KULTURY FIZYCZNEJ PN. „WAKACJE Z SIATKÓWKĄ PLAŻOWĄ”

więcej informacji w Biuletynie Informacji Publicznej

Oferta

W dniu 12.06.2024 r. do Urzędu Miasta w Kłodzku wpłynęła oferta od Stowarzyszenia „RAZEM dla Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości” ul. Szkolna 8, 57-300 Kłodzko (termin realizacji 15.07. – 09.08.2024 r., miejsce realizacji SP 6 Kłodzko), o przyznanie dotacji w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tzw. Mały grant). Zgodnie z art. 19 a ust. 3 i ust. 4 w ciągu 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, w sposób, o którym mowa w ust. 3 ww. ustawy, każdy może zgłosić uwagi dotyczące oferty.

Uwagi można przesyłać do 26 czerwca 2024 r. do godz. 15.30 na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na adres Urzędu Miejskiego w Kłodzku, pl. B. Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko. Rozpatrywane będą wyłącznie uwagi, które wpłyną w ww. terminie.

Załączniki:

  • oferta organizacji pozarządowej złożona przez stowarzyszenie dostępna do wglądu u Pełnomocnika Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Uzależnień.
  • formularz – uwagi do oferty.

badania ankietowe

W ramach Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej na terenie całego kraju przeprowadzane są badania ankietowe:
- rolnicze,
- gospodarstw domowych,
- cen towarów i usług konsumpcyjnych oraz
- cen targowiskowych ważniejszych produktów rolnych.

Za ich realizację i koordynację na terenie naszego województwa odpowiada Urząd Statystyczny we Wrocławiu. Badania ankietowe są badaniami reprezentacyjnymi, czyli przeprowadzanymi w wylosowanych gospodarstwach domowych lub rolnych. Uczestnicy badania stają się reprezentantami całej zbiorowości. O tym, że zostaliśmy wylosowani do badania jesteśmy zazwyczaj informowani listownie (list Prezesa GUS). Ankieterzy kontaktują się z respondentami osobiście – odwiedzając ich w domach lub nawiązując kontakt telefoniczny.

JAK ROZPOZNAĆ ANKIETERA?
Każdy ankieter posiada legitymację służbową i ma obowiązek wylegitymować się na prośbę respondenta w celu potwierdzenia swojej tożsamości.

Uwaga: Ankieter nie prosi o okazanie dokumentów, nie zbiera pieniędzy i nie prosi o dokonanie jakiejkolwiek wpłaty na rachunek bankowy, nie pyta także o numer Państwa konta.

W JAKI SPOSÓB SPRAWDZIĆ ANKIETERA?
Ankieter posiada oryginalne upoważnienie do prowadzenia badań ankietowych. Upoważnienie zawiera podpis dyrektora i pieczęć Urzędu Statystycznego. Tożsamość ankieterów można sprawdzić na stronie GUS: https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/sprawdz-tozsamosc-ankietera
a także potwierdzić dzwoniąc do Urzędu Statystycznego we Wrocławiu w godzinach 7.30-15.00:

  • Urząd Statystyczny we Wrocławiu: 71 371 63 33, 71 371 63 89
  • Oddział w Jeleniej Górze: 75 642 40 34
  • Oddział w Legnicy: 76 866 52 47
  • Oddział w Wałbrzychu: 74 886 92 19

 

DLACZEGO BADANIA ANKIETOWE SĄ WAŻNE?
Na podstawie zebranych danych obliczane są m.in. poziom inflacji, minimalne wynagrodzenie, oraz ustalana jest wysokość zasiłków społecznych.

Uzyskane informacje pozwalają nam odpowiedzieć na wiele ważnych pytań, przykładowo:
- Ile i na co wydajemy najwięcej pieniędzy?,
- Jak się odżywiamy?,
- W jakim celu używamy Internetu?

Serdecznie prosimy Państwa o życzliwą współpracę z naszymi ankieterami i zapewniamy, że informacje zebrane przez nich są poufne i wykorzystywane wyłącznie do zbiorczych zestawień i analiz statystycznych.

Szczegółowe informacje na temat badań ankietowych i sieci ankieterskiej znajdują się na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego:
https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/sprawdz-tozsamosc-ankietera
https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/spis-badan

Informacja

Informacja Burmistrza Miasta Kłodzka w sprawie przyznawania Stypendium „LEONARDO” za osiągnięcia naukowe, sportowe lub artystyczne.

Burmistrz Miasta Kłodzka informuje, iż do dnia 15 lipca 2024 r. można składać wnioski o Stypendium „Leonardo” za wybitne wyniki w nauce oraz wybitne osiągnięcia sportowe lub artystyczne uzyskane w roku szkolnym 2023/2024. Świadczenie w formie stypendium jest indywidualnym wyróżnieniem dla ucznia, którego zdolności i zainteresowania wykraczają poza program szkolny, który może poszczycić się osiągnięciami edukacyjnymi, artystycznymi, sportowymi.

Z wnioskami o przyznanie Stypendium mogą występować rodzice lub opiekunowie prawni ucznia. Stypendium przysługuje:

  • uczniom pobierającym naukę na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko bez względu na miejsce zamieszkania, począwszy od klasy IV do klasy VIII szkoły podstawowej oraz
  • uczniom zamieszkałym na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko i pobierającym naukę poza terenem Gminy Miejskiej Kłodzko, począwszy od klasy IV do klasy VIII szkoły podstawowej.

 

O przyznaniu bądź odmowie przyznania Stypendium oraz o liczbie i wysokości przyznanego Stypendium decyduje Burmistrz Miasta Kłodzka, biorąc pod uwagę rangę osiągniętych wyników przez kandydata. Wysokość jednorazowego stypendium za dany rok szkolny w każdej kategorii nie może przekroczyć kwoty 1.000,- zł.

Kryteria przyznawania Stypendium Leonardo wraz z informacją o konieczności dołączenia stosowanych dokumentów poświadczających zdobyte osiągnięcia kandydata dokumentów zawarte są w Uchwale Nr XV/116/2019 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie przyznawania Stypendium „LEONARDO” za osiągnięcia naukowe, sportowe lub artystyczne.

Wnioski stypendialne oraz szczegółowe informacje można pobrać z Biuletynu Informacji Publicznej UM w Kłodzku

Informacja

PRZEKSZTAŁCENIE PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO W PRAWO WŁASNOŚCI

W związku z wejściem w życie z dniem 31 sierpnia 2023 r. ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa, ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1463), którą dokonano nowelizacji m.in. ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. z 2019 r. poz. 1314, ze zm.) niniejszym informuję, że zgodnie z wprowadzonym art. 7a

Żądanie (wniosek) o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości może zostać zgłoszone do dnia 31 grudnia 2025 r.
Po tym terminie roszczenie o przekształcenie wygasa.

Niniejszym przypominam, że na podstawie ww. ustawy „Osoby fizyczne będące w dniu 13 października 2005 r. użytkownikami wieczystymi nieruchomości zabudowanych na cele mieszkaniowe lub zabudowanych garażami albo przeznaczonych pod zabudowę na cele mieszkaniowe lub pod zabudowę garażami oraz nieruchomości rolnych mogą wystąpić z żądaniem przekształcenia prawa użytkowania wieczystego tych nieruchomości w prawo własności. Przez nieruchomość rolną rozumie się nieruchomość rolną w rozumieniu Kodeksu cywilnego, z wyłączeniem nieruchomości przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na cele inne niż rolne.
Z żądaniem przekształcenia mogą również wystąpić osoby fizyczne będące następcami prawnymi osób. W przypadku współużytkowania wieczystego z żądaniem przekształcenia występują wszyscy współużytkownicy wieczyści.
Przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności następuje na podstawie decyzji administracyjnej wydawanej przez właściwy organ tj. Burmistrza Miasta Kłodzka.
Osoba, na rzecz której zostanie przekształcone prawo użytkowania wieczystego jest obowiązana do uiszczenia dotychczasowemu właścicielowi (Gminie Miejskiej Kłodzko) opłaty z tytułu tego przekształcenia, która ustalana jest jako różnica wartości nieruchomości gruntowej i wartości prawa użytkowania wieczystego tej nieruchomości na podstawie operatów szacunkowych sporządzanych przez uprawnionych rzeczoznawców majątkowych.
W odniesieniu do nieruchomości wykorzystywanej do prowadzenia działalności gospodarczej przepisy ustawy stosuje się z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej. Udzielenie pomocy publicznej wymaga spełnienia warunków udzielenia pomocy de minimis określonych we właściwych przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących pomocy de minimis.

 

do pobrania:

informacja w formacie .pdf

Ogłoszenie

Burmistrz Miasta Kłodzka zawiadamia, iż od dnia 1 czerwca 2024 r. Uchwałą Nr LXXII/681/2024 z dnia 25 kwietnia 2024 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki opłaty za pojemnik lub worek o określonej pojemności, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości (Dz.Urz. Woj. Doln. z 2024 r. poz. 2837) Rada Miejska w Kłodzku dokonała zmiany stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Zgodnie z § 2 powyższej uchwały miesięczna stawka przedmiotowej opłaty od dnia 01.06.2024 r. wyniesie 46 zł od mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość, za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny.

Jednocześnie na podstawie § 3 przywołanej uchwały zmianie uległy stawki za pojemnik lub worek, mające zastosowanie w przypadku tzw. nieruchomości mieszanych.

Program integracji

Gmina Miejska Kłodzko w 2024 roku realizuje zadanie publiczne pn. Stypendia motywacyjne dla uczniów romskich dofinansowanego w ramach Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021-2030. Stypendium przeznaczone jest dla uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, którzy w danym semestrze osiągnęli najwyższą średnią ocen. Stypendia mają na celu propagowanie i zwiększenie udziału społeczności romskiej w procesie edukacyjnym.

Urząd Miasta w Kłodzku

Urząd Miasta w Kłodzku
NIP 883 10 06 050
REGON 000526050

Gmina Miejska Kłodzko
NIP: 883 16 79 027
REGON: 890717912

Przydatne serwisy
festiwal wrażeńścieżka wokół twierdzykłodzki inkubator przedsiębiorczościpodziemna trasa turystyczna
Twierdza KłodzkoMuzeum Ziemi KodzkiejBiblioteka PublicznaKOK
minieuroland 270x70px 5akryta pływalniasmart city KłodzkoOSiR
Lokalny Program Rewitalizacjisystem informacji przestrzennejTransgraniczna integracja międzypokoleniowaserwis internetowy DAWNE KŁODZKO
Stowarzyszenie Gmin Ziemi Kłodzkieje-puapszlak tajemniczych podziemiCentrum Aktywności Lokalnej w Kłodzku
SISMSekologiczne-kłodzkorcbZAMG
© 2008 - by Urząd Miasta w Kłodzku

informacja o dofinansowaniu z UE

Projekt "Budowa innowacyjnych e-usług w Gminie Miejskiej Kłodzko" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 oraz budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko

logotyp

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.