Zapraszamy serdecznie do udziału w konkursie mający. na celu promocję procesów rewitalizacji prowadzonych przez samorządy gmin. Konkurs skierowany jest do uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych.
Uczestnicy mogą składać prace w postaci rysunków, zdjęć, kolaży, filmów bądź grafik w dwóch kategoriach:
- obiekty/przestrzenie, które uległy zmianie w wyniku prowadzonych procesów rewitalizacji, bądź powinny ulec przekształceniu w wyniku rewitalizacji (tj. w jaki sposób miejsce należy przekształcić, do czego może być wykorzystywane, itp.),
- wydarzenia społeczne, które się odbyły bądź istnieje potrzeba ich organizacji (np. wydarzenia kulturalne, warsztaty, spotkania, itp.), w tym odnoszące się do lokalnego dziedzictwa i tradycji.
Prace będą przyjmowane od 20.09.2024 do 07.10.2024 r. Autorzy oraz klasy, w których przygotowano najlepsze prace zostaną nagrodzeni. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie Urzędu Marszałkowskiego: www.rewitalizacja.dolnyslask.pl.
Zapraszamy do udziału w konkursie mającym na celu promocję procesów rewitalizacji prowadzonych przez samorządy gmin. Konkurs skierowany jest do seniorów zrzeszonych w stowarzyszeniach, klubach seniora, itp.
Uczestnicy mogą składać prace w postaci rysunków, zdjęć, kolaży, filmów bądź grafik w dwóch kategoriach:
- obiekty/przestrzenie, które uległy zmianie w wyniku prowadzonych procesów rewitalizacji, bądź powinny ulec przekształceniu w wyniku rewitalizacji (tj. w jaki sposób miejsce należy przekształcić, do czego może być wykorzystywane, itp.),
- wydarzenia społeczne, które się odbyły bądź istnieje potrzeba ich organizacji (np. wydarzenia kulturalne, warsztaty, spotkania, itp.), w tym odnoszące się do lokalnego dziedzictwai tradycji.
Prace będą przyjmowane od 20.09.2024 do 07.10.2024 r. Autorzy oraz podmioty, w których przygotowano najlepsze prace zostaną nagrodzeni.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie Urzędu Marszałkowskiego: www.rewitalizacja.dolnyslask.pl.
Na podstawie Uchwały Rady Miejskiej w Kłodzku nr LVIII/588/2010 z dnia 28 października 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
Burmistrz Miasta Kłodzka przedstawia do konsultacji Projekt uchwały Rady Miejskiej w Kłodzku w sprawie Wieloletniego programu współpracy Gminy Miejskiej Kłodzko z organizacjami pozarządowymi na lata 2024-2029
Wszystkich zainteresowanych członków organizacji pozarządowych Burmistrz Miasta Kłodzka zaprasza na spotkanie, które odbędzie się 30 sierpnia (piątek) 2024 r. o godz. 16.00 w Centrum Aktywności Lokalnej w Kłodzku, przy ul. Łukasińskiego 43, podczas którego zostanie skonsultowany ww. Projekt.
Niniejsze konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz.U. 2023 r. poz. 571 ze zm. ) w sprawie poddanej konsultacjom.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 30 lipca 2024 r. w sprawie przeprowadzenia treningu systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania na terenie miasta Kłodzka oraz polecenia Wojewody Dolnośląskiego w sprawie przeprowadzenia treningu systemu wczesnego ostrzegania, w czwartek 1 sierpnia 2024 r. o godz. 17.00 nadany zostanie akustyczny sygnał alarmowy (syrena) trwający 1 min.
Uruchomienie syren będzie jednocześnie upamiętnieniem 80 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.
OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu "Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego między granicami miasta, ul. Mariańską, ul. Śląską, ul. Podgrodzie i ul. Warty w Kłodzku" wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Miło nam poinformować, że Gmina Miejska Kłodzko otrzymała środki na zorganizowanie jednej wycieczki w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji Narodowej „Podróże z klasą”.
W chwili obecnej trwa dopełnianie kwestii formalnych, a już w I semestrze nowego roku szkolnego 2024/2025 grupa 15 uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 wyjedzie na 3 dniową wycieczką do Krakowa.
OFERTA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO Z ZAKRESU PRZECIWDZIAŁANIA UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY PN. „OBÓZ I ZAJĘCIA PROFILAKTYCZNO – SPORTOWE. LATO Z KOSZYKÓWKĄ 2024”
Informujemy, iż najbliższy odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon z terenu Gminy Miejskiej Kłodzko odbędzie się w dniach od 22 do 25 lipca 2024 r.
Gabaryty i zużyte opony powinny być przygotowane i zdeponowane w miejscu gromadzenia odpadów komunalnych, nie później niż do godziny 6:00 rano w dniu planowanego odbioru odpadów wielkogabarytowych.
OFERTA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO Z ZAKRESU PRZECIWDZIAŁANIA UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM SPOŁECZNYM, WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA KULTURY FIZYCZNEJ PN. „WAKACJE Z SIATKÓWKĄ PLAŻOWĄ”
W dniu 12.06.2024 r. do Urzędu Miasta w Kłodzku wpłynęła oferta od Stowarzyszenia „RAZEM dla Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości” ul. Szkolna 8, 57-300 Kłodzko (termin realizacji 15.07. – 09.08.2024 r., miejsce realizacji SP 6 Kłodzko), o przyznanie dotacji w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tzw. Mały grant). Zgodnie z art. 19 a ust. 3 i ust. 4 w ciągu 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, w sposób, o którym mowa w ust. 3 ww. ustawy, każdy może zgłosić uwagi dotyczące oferty.
Uwagi można przesyłać do 26 czerwca 2024 r. do godz. 15.30 na adres e-mail:
Załączniki:
- oferta organizacji pozarządowej złożona przez stowarzyszenie dostępna do wglądu u Pełnomocnika Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Uzależnień.
- formularz – uwagi do oferty.
W ramach Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej na terenie całego kraju przeprowadzane są badania ankietowe:
- rolnicze,
- gospodarstw domowych,
- cen towarów i usług konsumpcyjnych oraz
- cen targowiskowych ważniejszych produktów rolnych.
Za ich realizację i koordynację na terenie naszego województwa odpowiada Urząd Statystyczny we Wrocławiu. Badania ankietowe są badaniami reprezentacyjnymi, czyli przeprowadzanymi w wylosowanych gospodarstwach domowych lub rolnych. Uczestnicy badania stają się reprezentantami całej zbiorowości. O tym, że zostaliśmy wylosowani do badania jesteśmy zazwyczaj informowani listownie (list Prezesa GUS). Ankieterzy kontaktują się z respondentami osobiście – odwiedzając ich w domach lub nawiązując kontakt telefoniczny.
JAK ROZPOZNAĆ ANKIETERA?
Każdy ankieter posiada legitymację służbową i ma obowiązek wylegitymować się na prośbę respondenta w celu potwierdzenia swojej tożsamości.
Uwaga: Ankieter nie prosi o okazanie dokumentów, nie zbiera pieniędzy i nie prosi o dokonanie jakiejkolwiek wpłaty na rachunek bankowy, nie pyta także o numer Państwa konta.
W JAKI SPOSÓB SPRAWDZIĆ ANKIETERA?
Ankieter posiada oryginalne upoważnienie do prowadzenia badań ankietowych. Upoważnienie zawiera podpis dyrektora i pieczęć Urzędu Statystycznego. Tożsamość ankieterów można sprawdzić na stronie GUS: https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/sprawdz-tozsamosc-ankietera
a także potwierdzić dzwoniąc do Urzędu Statystycznego we Wrocławiu w godzinach 7.30-15.00:
- Urząd Statystyczny we Wrocławiu: 71 371 63 33, 71 371 63 89
- Oddział w Jeleniej Górze: 75 642 40 34
- Oddział w Legnicy: 76 866 52 47
- Oddział w Wałbrzychu: 74 886 92 19
DLACZEGO BADANIA ANKIETOWE SĄ WAŻNE?
Na podstawie zebranych danych obliczane są m.in. poziom inflacji, minimalne wynagrodzenie, oraz ustalana jest wysokość zasiłków społecznych.
Uzyskane informacje pozwalają nam odpowiedzieć na wiele ważnych pytań, przykładowo:
- Ile i na co wydajemy najwięcej pieniędzy?,
- Jak się odżywiamy?,
- W jakim celu używamy Internetu?
Serdecznie prosimy Państwa o życzliwą współpracę z naszymi ankieterami i zapewniamy, że informacje zebrane przez nich są poufne i wykorzystywane wyłącznie do zbiorczych zestawień i analiz statystycznych.
Szczegółowe informacje na temat badań ankietowych i sieci ankieterskiej znajdują się na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego:
https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/sprawdz-tozsamosc-ankietera
https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/spis-badan
Informacja Burmistrza Miasta Kłodzka w sprawie przyznawania Stypendium „LEONARDO” za osiągnięcia naukowe, sportowe lub artystyczne.
Burmistrz Miasta Kłodzka informuje, iż do dnia 15 lipca 2024 r. można składać wnioski o Stypendium „Leonardo” za wybitne wyniki w nauce oraz wybitne osiągnięcia sportowe lub artystyczne uzyskane w roku szkolnym 2023/2024. Świadczenie w formie stypendium jest indywidualnym wyróżnieniem dla ucznia, którego zdolności i zainteresowania wykraczają poza program szkolny, który może poszczycić się osiągnięciami edukacyjnymi, artystycznymi, sportowymi.
Z wnioskami o przyznanie Stypendium mogą występować rodzice lub opiekunowie prawni ucznia. Stypendium przysługuje:
- uczniom pobierającym naukę na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko bez względu na miejsce zamieszkania, począwszy od klasy IV do klasy VIII szkoły podstawowej oraz
- uczniom zamieszkałym na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko i pobierającym naukę poza terenem Gminy Miejskiej Kłodzko, począwszy od klasy IV do klasy VIII szkoły podstawowej.
O przyznaniu bądź odmowie przyznania Stypendium oraz o liczbie i wysokości przyznanego Stypendium decyduje Burmistrz Miasta Kłodzka, biorąc pod uwagę rangę osiągniętych wyników przez kandydata. Wysokość jednorazowego stypendium za dany rok szkolny w każdej kategorii nie może przekroczyć kwoty 1.000,- zł.
Kryteria przyznawania Stypendium Leonardo wraz z informacją o konieczności dołączenia stosowanych dokumentów poświadczających zdobyte osiągnięcia kandydata dokumentów zawarte są w Uchwale Nr XV/116/2019 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie przyznawania Stypendium „LEONARDO” za osiągnięcia naukowe, sportowe lub artystyczne.
Wnioski stypendialne oraz szczegółowe informacje można pobrać z Biuletynu Informacji Publicznej UM w Kłodzku