Wybierz swój język
Wybierz swój język
Zasady udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na obszarze miasta Kłodzka.
Najważniejsze informacje w punktach:
Podstawą udzielania dotacji jest uchwała Rady Miejskiej w Kłodzku nr III/31/2024 z dnia 6 czerwca 2024 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków.
Dotacja może być udzielona osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym, które posiadają tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu, albo stosunku zobowiązaniowego.
Dotacja może być udzielona na sfinansowanie prac lub robót budowlanych przy zabytku, które wnioskodawca zamierza wykonać w roku złożenia przez wnioskodawcę wniosku o udzielenie dotacji lub w roku następującym po roku złożenia tego wniosku, przy czym, w przypadku udzielenia dotacji ze środków zewnętrznych, okres realizacji inwestycji może przekroczyć 12 miesięcy.
Dotacja może obejmować nakłady konieczne na:
Złożenie poprawnego pod względem formalnym wniosku o dotację nie jest równoznaczne z jej przyznaniem i nie gwarantuje również przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.
Wnioski o spełniające wymogi formalne opiniuje Komisja Oceniająca powołana przez Burmistrza Miasta Kłodzka.
Wnioski o dotację należy składać do dnia 30 września poprzedzającego rok kalendarzowy, w którym dotacja ma być udzielona, przy czym, w przypadku niewykorzystania całości środków przeznaczonych na dotacje lub ich zwiększenia, Burmistrz Miasta Kłodzka może ogłosić dodatkowy nabór wniosków, a informacja o nim zostanie podana do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Kłodzku.
Załączniki:
W związku z zapytaniami dot. położenia nieruchomości w obszarze zdegradowanym, obszarze rewitalizacji, Specjalnej Strefie Rewitalizacji, o których mowa w ustawie z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji informuje się, że Rada Miejska w Kłodzku nie podjęła uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na podstawie art. 8 ww. ustawy, ani uchwały w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji na podstawie art. 25 ww. ustawy.
Rada Miejska w Kłodzku w dniu 25 sierpnia 2016 r. uchwałą nr XXVII/213/2016 przyjęła do realizacji Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2015-2020 a uchwałą nr XL/374/2022 z dnia 24 lutego 2022 r. przedłużyła okres jego obowiązywania do końca 2023 r. Taką możliwość daje art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Jest to Program, na podstawie którego gmina może podjąć działania w celu rozwiązania problemów w wyznaczonych zagrożonych obszarach miasta, Lokalny Program Rewitalizacji nie wyznacza obszaru zdegradowanego ani obszaru rewitalizacji w rozumieniu ustawy o rewitalizacji, a tym samym nie daje podstawy gminie do skorzystania z prawa pierwokupu. Gmina Miejska Kłodzko realizuje zatem działania rewitalizacyjne wybranych, obecnie kryzysowych i zdegradowanych obszarów miasta w oparciu o Lokalny Program Rewitalizacji.
Mając powyższe na uwadze Gminie Miejskiej Kłodzko obecnie nie przysługuje prawo pierwokupu do nieruchomości położonych w obszarze rewitalizacji. Ustanowienie prawa pierwokupu może nastąpić dopiero po podjęciu przez Rade Miejską wymienionych na wstępie uchwał. Informacje o podjęciu ww. uchwał Rady Miejskiej zostaną podane do publicznej wiadomości na stronach internetowych miasta. W ciągu najbliższych 30 dni nie planuje sie podjęcia uchwały, o której mowa w art. 25 tej ustawy - w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji.
Jednocześnie informuje się, że w związku z licznymi wnioskami odnośnie indywidualnie oznaczonych działek, dotyczącymi ich położenia w obrębie obszarów: zdegradowanego, rewitalizacji i Specjalnej Strefy Rewitalizacji, o których mowa w ustawie z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, iż w celu udzielenia informacji dot. konkretnej działki niezbędne jest wypełnienie WNIOSKU.
Wniosek można przesłać drogą elektroniczną na adres
Przypominamy mieszkańcom miasta oraz klientom Urzędu Miejskiego, którzy chcą sprawdzić swoje zobowiązania finansowe, a także opłacić podatki oraz uiszczać opłaty nowocześnie i bezpiecznie, czyli w formie bezgotówkowej, że można tego dokonać bez wychodzenia z domu!
Zakupy w środku nocy, siedząc w fotelu i popijając herbatę, płacenie rachunków za media w trakcie podróży, wgląd w bieżące oceny dzieci zanim jeszcze wróciły ze szkoły … to nikogo już nie dziwi. Dla wielu z nas, Internet to duże ułatwienie życia, z którego korzystamy na co dzień. Czemu w podobny sposób nie załatwiać spraw urzędowych?
W Urzędzie Miasta Kłodzko dostrzegamy duży potencjał i przyszłość w informatyzacji spraw urzędowych. Dlatego angażujemy się w informatyzację pozyskując na ten cel środki zewnętrzne. W ramach projektu „Budowa innowacyjnych e-usług w Gminie Miejskiej Kłodzko” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 wdrożono Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta (eBOI) działające pod adresem elektronicznym eboi.klodzko.pl.
W prosty sposób, nie wychodząc z domu, można załatwić teraz wiele spraw urzędowych przy pomocy komputera. Nowy, elektroniczny system obsługi mieszkańca ułatwi bieżące sprawdzanie podstawy opodatkowania, zaległości, odsetek, kwot należnych podatków. Pozwoli także na opłacenie wybranych należności poprzez system bankowości internetowej.
Elektronicznie można w Urzędzie załatwić m. in. takie sprawy jak:
Tworząc zarys Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta (eboi), najważniejsze dla nas było, aby był on intuicyjny w użytkowaniu. Obsługa przypomina korzystanie z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarki internetowej. Kluczowym elementem tego systemu jest wykorzystanie Profilu Zaufanego. Profil Zaufany w postępowaniu administracyjnym zastępuje tradycyjny podpis odręczny. Dzięki temu można bezpiecznie podpisywać dokumenty elektroniczne w Internecie. Co ważne, rozwiązanie to jest bezpłatne dla mieszkańca. System pozwala załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, szybko i w dogodnym dla siebie czasie.
Portal eboi jest serwisem internetowym dostępnym przez stronę WWW, za pomocą którego mieszkaniec gminy między innymi otrzymuje dostęp do danych podatkowych i księgowych dotyczących jego osoby zgromadzonych w systemach informatycznych danego urzędu.
Najważniejsze korzyści Portalu eboi.klodzko.pl
Jak korzystać z systemu?